Nieuwe Kaarten voor de Adviseur

UNIT4 nodigde haar relaties in de afgelopen drie weken uit voor een bezoek aan de UNIT4 Tour “Samen Ondernemen”, die zes locaties aan deed. De accountants en financieel adviseurs stroomden in groten getale toe om zich te laten informeren over de visie, producten en diensten van UNIT4.

 

Ik mocht tijdens de UNIT4 Tour spreken over het onderwerp “Advieskansen met Bedrijfscontinuïteit”, een onderwerp dat zich in een groeiende belangstelling mag verheugen. Bedrijfscontinuïteit geeft de adviseur aanleiding om zijn cliënt weer te adviseren “in het hart van zijn business”, in plaats van te verdwijnen in de grijze massa van vergelijkbare producten en oplossingen.

 

Wat mij op deze dagen opviel is hoe prettig intermediairs het vinden om zich te gast te voelen bij een grote zakenpartner als UNIT4. Een gastvrij onthaal, een luisterend oor en een duidelijk verhaal over de toekomstige koers en informatie over wat partners van UNIT4 mogen verwachten. UNIT4-medewerkers presenteerden zich als echte gastheren en -vrouwen. Deze benadering draagt overduidelijk bij aan een goede klantrelatie. Mooi om te zien!

 

De kaarten worden opnieuw geschud. Duidelijk is dat veel adviseurs op zoek zijn naar nieuwe toegevoegde klantwaarde. Naar nieuwe verdienmodellen. Naar een nieuwe manier om zichzelf te presenteren als gesprekspartner van de ondernemer-klant. Accountants, fiscalisten, verzekeringsadviseurs; menigeen zoekt zijn plaats in deze snel veranderende markt. Een markt waarin je snel “het steentje in de schoen” van de ondernemer bent. Onderdeel van het probleem, niet van de oplossing.

Of zoals een deelnemer het kernachtig verwoordde: “Gewoon weer lekker aan de bak met de business van de klant. Want dat houdt ‘m bezig!”

 

Hoe gaaf zou het zijn als u zich weer zou mogen bekommeren om wat de ondernemende klant echt bezig houdt, “het gat in zijn kies”? Het hart van zijn business? Dat gaat altijd om het beschermen en verbeteren van de continuïteit van zijn bedrijf. Daar hebben wij bij NBBC en Next Step Factory modellen voor ontwikkeld. UNIT4 omarmt dit gedachtengoed en maakte tijd en ruimte vrij om haar relaties hiermee te laten kennis maken.

Het thema van deze tour, “Samen Ondernemen”, is ook van toepassing op het adviesthema bedrijfscontinuïteit. U kunt dit thema op een aantal manieren benaderen. De eerste is “schoenmaker blijf bij je leest”. Dan kiest u ervoor om te blijven doen wat u altijd al deed. Daar is niets mis mee. Het is een duidelijke keuze om verder te gaan met een aanpak waar u al succesvol mee was. Advies te blijven geven over de vraagstukken waar u nu verstand van heeft.

 

Dat kunt u ook blijven doen als u wel aan de slag wilt met het thema bedrijfscontinuïteit. Dan kiest u voor uitbreiding van uw dienstverlening, voor differentiatie van uw dienstverlening ten opzichte van concurrenten die dat niet doen. Als u hiermee aan de slag wilt, kunt u dit alleen doen, maar het hoeft niet. Wij helpen. Met tooling, met adviesmodellen en met hands-on implementatie. Praktisch en doelgericht. U hoeft ook daarna niet alles alleen te doen. U kunt delen van uw dienstverlening uitbesteden en een providerboog vormen met de juiste partners.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *